پیشنهاد سردبیر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گردش مالی روابط اقتصادی ما با کشورهای اروپایی حدود ۴ میلیارد دلار است، اما در دوره‌ای گردش مالی روابط اقتصادی ما با عراق به حدود ۱۴ میلیارد دلار نیز رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : میانگین تجارت ایران و عراق سه برابر گردش مالی کشورمان با اروپاست

حجت الاسلام وحید احمدی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عراق گفت: سفر آقای پزشکیان به عراق فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات بین دو کشور در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌های اقتصادی و صنعتی فراهم کرد.

وی با بیان اینکه این اولین باری بود که رئیس‌جمهور ایران در سفر خود به عراق به اقلیم کردستان و بصره سفر کرد، اظهار کرد: این اقدام آقای پزشکیان حرکت مثبتی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: در جریان این سفر ۱۴ توافق در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی به امضاء رسید که این توافقات باید هر چه زودتر اجرایی شود و ما شاهد توسعه هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی میان دو کشور باشیم.

احمدی خاطرنشان کرد: گردش مالی روابط اقتصادی ما با کشورهای اروپایی حدود ۴ میلیارد دلار است، اما در دوره‌ای گردش مالی روابط اقتصادی ما با عراق به حدود ۱۴ میلیارد دلار نیز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما از پتانسیل خوبی در حوزه خدمات فنی و مهندسی برخوردار است که با صدور این خدمات فنی و مهندسی به عراق می توان شاهد گسترش هر چه بیشتر و بهتر روابط بین دو کشور خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دو کشور ایران و عراق از ظرفیت بالایی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و بازرگانی برخوردار هستند و در سایه اجرای توافقنامه های امضاء شده ما شاهد به بالفعل رسیدن این ظرفیت‌ها خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.